1.9.07

Family rat-a-t"outing"

At last!!.....I'm a man of my word. Nothing makes me happier other than keep my beloved wife and kids happy.


Pukul 12.30pm, pegi kenduri adik kawan aku(Popeye)..lepas makan-makan, bersembang...bla bla bla....shoot ke Sunway. Lepas tu kami sekeluarga terus ke Summit USJ untuk tayangan "Ratatouille" jam 5.00pm.


Ni le first time anak2 aku masuk panggung wayang. So dorang excited betul. Macam2 pesanan le aku bagi..."Adik, jangan nanti masa kat dlm tu menangis pulak...dalam tu gelap", "Kakak, adik....kalau nak gi bilik air pegi sekarang. jangan nanti masa cerita dah start time tu le baru nak kench la...nak duduk 'thinking chair' (melepas) la"

Dan sepanjang cerita, anak2 aku seronok betul....aku ngan wife aku pon gitu jugak tengok perangai bebudak ni.

Arahan Brad Bird, cerita ni berkisar mengenai seekor tikus, Remy yang mempunyai taste high class dan quite particular tentang makanan. Amat pandai masak dan mempunyai deria hidu yang cukup terer. Berganding lak ngan mamat Linguini yang clumsy tapi bercita2 besar. Macam biasa kalu tengok cerita dari Pixar Pictures, apa2 yang korang ingat tak best akan jadi best. Aku pon tak nak cerita lebih2....korang pegi le tengok sendiri. Sempat gak aku bagi moral cerita ni kat anak sulung aku...."Kakak tengok ye...tu lah akibatnya kalau kita mencuri...nanti akan menyusahkan kita balik". For Pixar's, thanks for this great movie and really looking forward to watch another instalment of yours..."Wall-E".

Balik dari tengok wayang....wife aku lak ajak main bowling....aduhai sayang....kaki abang baru nak baik...tapi takpelah........Nothing to say, just look at below pic.


That's it guy, I really enjoyed myself today. For my wife and my kids, "abah loves you all very very much!!!"

0 comment: