20.8.07

Clear yang pelik

Hari ni aku sampai tempat kerja awal sikit. Pada hal aku terlambat keluar....lebih kurang dalam pukul 7.30am. Pelik gak aku pasal........

Scenario selalu :

1. Kat highway depan HBTAR Klg akan jam bermula dari simpang keluar Andalas samapai ke Klang

2. Jalan kat Kg Jawa Klang jugak akan jam. Bermula dari traffic light Tok Dagang sampai ke Restoran Shikin Tomyam

3. Masuk NKVE, kat Bukit Jelutong Shah Alam kereta dah makin banyak

4. Sampai tol Damansara, elok lepas bayar tol, aku akan stucked lebih kurang 15-20min menyelit untuk memenuhi 2 lane yang disediakan

5. Sampai Jalan Batai, parking illegal mesti dah penuh dan terpaksa le aku cari parking kat Jalan Beka ke, tepi Manulife ke atau atas divider depan HP Tower

6. Keluar pukul 7.00am, mesti sampai atas pukul 8.45am

Tapi...............

Scenario hari ni :

1. Jalan kat depan HBTAR Klang CLEAR!!!!. Cuma stucked pasal traffic light merah aje.

2. Jalan kat Kampung Jawa CLEAR!!!!. Stucked traffic light pon paling panjang kat kedai basikal Lan

3. NKVE CLEAR!!!!

4. Lepas bayar 3 hengget kat tol Damansara, CLEAR!!!!

5. Siap boleh pilih, kat mana aku nak parking pasal parking CLEAR!!!!

6. Keluar 7.30am, sampai 8.15am pasal jalan CLEAR!!!!

Ni semua pasal budak cuti sekolah. Tapi ape kena mengena jalan jam ngan budak cuti sekolah? Aku cuba pikir balik(sambil buat keje)......... takkan budak sekolah sekarang pegi sekolah bawak kereta?

Tolong solvekan problem aku ni........please

3 comment:

zan August 21, 2007 at 7:24 AM  

Sekolah tengah cuti ke skang ni? (sambil garu kepala)
Budak sekolah memang le tak bawak kereta..Tapi mak bapak dorang yang selalu menghappening kan jalan2 nak ke sekolah tu..
Tambah lagi dengan bas2 sekolah yang kecik2 anak tu..

p/s: Aku tak penah kena jam pasal aku keluar rumah pukul 6.30 am & aku naik motor..hahaha)

carvedijan August 22, 2007 at 12:45 AM  

Habis tu kalau tak sekolah pon, mak bapak dorang masih gak gi kerja bawak kereta. Ko pikir balik

N a d i a August 22, 2007 at 3:34 PM  

time sekolah, mak bapak sume keluo awey kat certain time to make sure anak dorang masuk sekolah on time. so memandangkan ramaiiii mak bapak berfikiran & bertujuan yg sama, maka sumenya keluo at the same time & ta daaaaa...JEM!!..bile cuti, mak bapak sume keluo ikut time dorang sendiri..depend pada waktu pejabat memasing..lagi satu, biasanya time cuti, mak bapak jugak ikut bercuti..

tapi time cuti sekolah ni, petang sure jem jugak kat certain places. sebab?...mak bapak yg bawak anak2 gi shopping & jalan2 sibuk nak balik petang gak...huwaaaaa...itu yg tak lalu tu!!

amacam? ada logik tak? hehehe

tapi since dok kedah ni, jem is such an alien word..heheh..jgn jelesss...