3.8.07

Petua yang terpalit dan terselet


Kadang-kadang kalau aku rajin (bukannya susah pon!!!), lepas temankan anak sulung aku naik bas sekolah aku suka pijak rumput kat laman umah aku. Kalau ikut petua, untuk menyihatkan badan.


Pagi tadi, aku pon buka selipar lepas tu jalan le atas rumput yang masih berembun lagi tu...fuhh nikmatnya....sampai ke tengkuk!!!!Sejuk, nyaman, segar dan panas..........eh panas??


Ahhh!!!! sape punya kucing la sudah taruh baja kat laman aku ni?...Zani? ko pernah perasan kucing oren kat umah aku? Sape punya tu? Beruk mak nyeh punya kucing.....tak pasal pasal pagi2 buta aku kena jalan macam Ibrahim Pendek dlm citer Pang5 Badul (kalu tak silap aku le). Nasib baik paip air dekat. Bau....menusuk ke kalbu!!!!!!
Jadi...pagi tadi, selain dapat mengamalkan petua, dapat le aku senaman buku lali, senaman menajamkan deria idong dan senaman mulut(menyumpah seranah!!!).

3 comment:

zan August 3, 2007 at 8:25 AM  

Wei..Aku maner ader bela kucing..
Ko takkan tak tau..Jiran belah kanan ko tu kan ke ternak kucing? Baik ko tanya dia..hahaha

Nadia August 3, 2007 at 11:18 AM  

syian kucin tu...uhuk..uhukkk..

aku: kipas-susah-mati-kucin!...

Ijan August 3, 2007 at 5:04 PM  

Dia punya kucing dia kurung kat blkg umah. Ni mesti kucing terbiar ni. Dorang skrg rajin lepak umah aku pasal dulu aku ada Friskies terlebih. Dari membazir aku bagi le kat dorang. So kekucing tu ingat aku nak bela dorang. Tu yang memanjang kat umah aku tu.

Nad,

Bukannya aku mendera kucing tu pon. Masalahnya dia yang mendera aku. Pagi2 buta dah kena sariap ngan "baja" dorang.